jullianandmorris

Just another WordPress.com site

קארמה

קארמה. מילתה הראשונה של שלי בכתב. זה שהיא כבר כותבת את השם שלה לא נחשב כי זו לא בחירה שלה, מנג'סים לה שתכתוב אותו על כל ציור ב"גן".

פתאום היא ביקשה לכתוב קארמה. הראתי לה פעם אחת והיא כתבה שוב ושוב ושוב, גם מהצד השני של הדף ואז מילאה עוד אחד. שאלתי אותה מה זה והיא אמרה

you do good things you get good things, you do bad you get bad

זאת אמנם הפרשנות המערבית הלא-ממש-מדוייקת, אבל תכל'ס מהיכן התגלגלה לכאן הבודהיסטית הקטנה?? אנחנו לא משתמשים במילה הזאת בבית.

דווקא קיבלתי שיעור נחמד בקארמה לפני כמה ימים כשהשווצתי בפייסבוק שאני אף פעם לא חולה בגלל שאני אוכלת פלאו נה-נה-נה-פו-פו, ואז קמתי למחרת מצוננת ברמה שמצריכה טישו רחמנא ליצלן! ישר האשמתי את הבית הקפוא שלנו, אבל לא! זאת קארמה.

photo (19)

מה חוצמזה? אפשר להגיד שנכנסנו לסוג של שגרה נעימה. איתי מקטר על בית ספר. הוא חושד שהמורה שלו חייזרית, וגור מקטר כי איתי מקטר ולא נעים לו ממנו, אבל הוא הולך בבוקר עם שיר בלב.

photo (18)

המורה שלי חייזרית..

למרות הקיטורים אני מבסוטה אש מבית הספר הזה. אנחנו מאחרים כל יום לפחות בחצי שעה וכל הזמן אני רק מחכה שיזמנו אותנו ל"השיחה" עם המורה שתבהיר לנו כמה זה מפריע למהלך התקין, שנשתדל להגיע בזמן – השפיל הרגיל. שיתפתי את דניאל בחרדות שלי (אמא של וויליאם – החבר הכי טוב של גור) והיא מיד הרגיעה אותי שלא תהיה שום שיחה. בית הספר מאפשר soft start ( שם נחמד לתגיעו מתי שבא לכם) כמעט נישקתי אותה מרוב אושר. מסתבר שגם הם הגיעו מחינוך ביתי, ואז היא שמטה לי את הלסת לרצפה כשסיפרה שהם הגדילו והודיעו לבית הספר לצפות לוויליאם רק 3-4 ימים בשבוע. המנהל ישר זרם איתם, המורה של גור עושה להם מדי פעם קולות של שטיח אבל בלי גיבוי של המנהל היא יכולה לחפש.

בשבוע שעבר היה student leds שזה בעצם יום הורים אבל במקום שהמורה תנאם בפני ההורים על הילד, הילד עצמו מראה להורים מה הוא למד בצורת משימות אינטראקטיביות, וכך הכנו יחד עץ משפחתי בצרפתית והרכבנו את מפת קנדה. בתעודה אין ציונים רק מקום פתוח ליד כל נושא שנלמד להגיגים של כל אחד מהשילוש הקדוש – מורה ילד והורה.

כמעט בכל שבוע יש טיול של הכיתה של מישהו לאנשהו או איזשהו אירוע. זה אפשרי כשיש מעורבות הורים שיוזמים, מארגנים, מגייסים כסף, מסיעים ומלווים.  לא כל ההורים מעורבים כל כך, יש כאלה שאשכרה עובדים, אבל הגרעין הקשה של המשקיענים עושה את כל ההבדל. אחים קטנים אגב מתקבלים תמיד בברכה ואף אחד לא מתרגש כשפעוט סורר פורץ לכיתה באמצע שיעור. הכיתות של איתי וגור הם buddy class מה שאומר שהם עושים יחד כל מיני דברים, לכבוד ראש ההשנה הסיני למשל הם הלכו כולם ברגל לאכול צהריים במסעדה סינית ואחר כך טיילו בצ'יינה טאון. בשבוע שעבר היה נשף valentines הורס. נרשמה התלהבות אפילו מכוון צייד החייזרים שנאלץ להודות שהם יודעים להרים מסיבה. רשמנו את שלי לגן של בית הספר. היא סופרת את הימים עד ספטמבר (אנחנו את הדקות).

היה גם יום המשפחה. זה חג חדש עם יום חופש מהעבודה והכל. לכבודו התחלנו מסורת של קמפינג בסלון. פעם בחודש כולנו ישנים מול ה"אח". בדרך כלל מעורב בזה גם סרט. אם עוד לא ראיתם secondhand lions חמוד.

photo (16)

מצחיק לדבר על אביב בפברואר אבל אני מוכנה להשבע שהוא מתחיל. הציפורים מצייצות יותר בעוז ועצי הדובדבן מתחילים ללבלב.

Spectacle lake נמצא גבוה על הר הmalahat (ההוא מהנסיעה המבאסת שאני כבר לא נוסעת) הוא עוד קפוא כנראה מפאת גובהו היחסי מה שהפך אותו לאחד הטיולים המגניבים בתולדותינו.

photo (23)

הולכים גמדים ביער

photo (11)

מגיעים לסלע ענק מכוסה שלג ומטפסים עליו

photo (10)

מלחמת גוג ושלגוג 

photo (22)

מגיעים לאגם

photo (13)

עומדים ומתפעלים

photo (12)

photo (14)

יושבים ומתפעלים

photo (20)

והולכים על המים!

photo (15)

מזל שמרטין בא איתנו אחרת אין סיכוי שהייתי נותנת לילדים לעלות על האגם הקפוא. הוא סיפר לנו בחיבה על המשחקים בתעלות הקפואות של ימי ילדותו בהולנד. הוא בטוח יודע להבחין אם הקרח עבה מספיק, חשבתי לעצמי. הילדים רצו על האגם בצהלות שמחה וגיל. כשהוא הגיע לחלק בסיפור בו הקרח נשבר,הוא ואחיו נופלים למים, מחלצים את עצמם בקושי ומדוושים הביתה קפואים, הילדים כבר היו רחוקים מדי. נותר לי רק להכנס לסרטים ולשאת תפילה חרישית.

photo (17) photo (24)

עוד מעט עוד מעט (חודש ושבוע) סבא וסבתא מגיעים. איזה כיף יהיה פה-ואוהו.

נשיקות יקרים

ניווט של פוסט יחיד

10 מחשבות על “קארמה

  1. כבר נגמרו המילים על הכתיבה שלך ועל הגישה הציידית לקטית ל"חינוך". צריך לאסוף מקסימום קארמה ואולי יתמזל מזלנו להוולד פעם הבאה בויקטוריה להורים כמוכם ובית ספר כזה ליד הבית. נשיקות לגמדים. A bientot

  2. מדהים מדהים מדהים!

  3. מאת lea ben-dor בתאריך :‏

    בחוץ גשם, בלב שלי אביב פורח מקרני האור של הפוסט שלך..
    הנסיכה שוב מוכיחה שהיא גאון.. מאיפהשהו קלטה ועשתה זום אין.. על מילה תואמת האווירה שבה היא גדלה..
    שמחה על האביב המקדים, רק מקוה שזה לא אומר שחופשת הסקי שלנו תסתיים בגלישת מים..
    אני מצטרפת ל'סופרים'… את השניות, עד שנוכל גם להריח ולקווצ'צ'..
    ולמשאלה [שאם יש גילגול..] לצוץ שם בקרבתכם..
    אפילו כחייזר .. נספק עבודה לצייד !!
    נשיבוקים.

  4. מאת סבתא רוזלין בתאריך :‏

    אוהבים או לא את ביה"ס נראה שבהחלט עושים חיים משוגעים, ועם זה הרבה מאוד נכנס כמו המשפט של שלי: you do good things you get good things, you do bad you get bad, וואו- איזה משפט ? אני הולכת להעביר את זה הלאה, מאיפה זה בא לה? זה רק נראה עד כמה היא עם שתי רגליים על הקרקע ו"בולעת" כל מה שמתרחש סביבה, אני חושבת שזה מה שקורה כשהכל נעשה בנחת, בשלווה, בקבלה ובנועם , ושהדברים זורמים בהתאם למזג האישי ואין לחצים של התאמה למערכת , תרצה תתאים, לא תרצה זה גם בסדר העיקר שתהיה אתה (אתם) ואני חושבת שזה קיים גם בבית וגם בביה"ס.
    אני בטוחה שגם איתי יתחיל למצוא את הטוב בבוה"ס, ידע ליהנות ממנו ויהיה יותר מרוצה.

    נהניתי מאוד מהתמונות ומנוף המשגע וכיף למיקי ולאה שעוד מעט מגיעים- תעשו חיים יחד.
    אוהבת אתכם מאוד
    חיבוקים ונשיקות

  5. מאת אלון/נילי בתאריך :‏

    הי בנדורים בקנדה,כנראה שעשיתם משהו ממש טוב שקיבלתם בחזרה :הנאה ונחת בארץ הרחוקה ההיא קנדה….ועוד יותר כנראה שאנחנו לא עשינו כל כך טוב אם נשארנו עם…..אבל אנחנו גם לא סובלים מאוד,גם אצלינו מי שהחליט פרש למרחקים וטוב לו שם.
    כנראה שאנחנו דור מזוין ואתם לייט והילדים שלכם יהיו ממש דיאט……..
    כיף לקרוא ולדעת,שולחת חיבוק גשום הבוקר,נילי וברור שאלון המדדה מצטרף אליי (גבס אחרי משחק טניס קצר מאוד עם סבא מיקי),נקמה של שנים כנראה!!!

  6. מאת אגי בתאריך :‏

    היי למשפחת בן דור הצעירה
    בדרך כלל איני מגיבה למרות שעם סיום קריאת הבלוג אני כבר מצפה לבלוג הבא בתור. תמיד נהנית ומעריצה עד אין די את השלווה, הקבלה, ההתנהלות והכישרונות. וכמובן העדכונים והתמונות מעדכנים אותנו בגדילת הילדים.הבנים נראים גדולים כל כך ושלי, מה יש להגיד, כל האמרות שלה הם פנינים אחד אחד. שווה לרשום ולשמר אותם. אני מצטרפת לאבא ואמא שלך בלב שלם לכל מילה שכתבו

  7. לגמרי אביב. נורא מוקדם השנה…
    בית הספר נשמע מעולה. באמת אמרו לנו שכל הפריקים נמצאים בקוטניז ובאיים. מה שאת מספרת תומך בזה 🙂
    היום התברר לי שכנראה הטיול שלנו יהיה ביוני. נעדכן כשנדע בעצמנו.

  8. מאת shulahayayeger@gmail.com בתאריך :‏

    מש' בן דור היקרה .. ממש טוב לקרוא שהשתלבתם בחיי הקהילה הקנדית ..שבית הספר עונה על הצפיות ההוריות שלכם.. לגבי התמונה עם הקרח גם אותי זה קצת הפחיד לראות את הילדים משתובבים עליו.. הנוף שלא כלכך מוכר לי ,, נראה מסתורי בכל מובן המילה.. והפקניק המשפחתי מחמם את הלב!!! המשיכו לגלות עולם , המשיכו להיות בטוב שלכם וליצור מציאות מרתקת לכם ולילדים.. באהבה משפחת יגר היקנעמית

    • מאת Rivi Arouh בתאריך :‏

      בן דורים צעירים
      היה מתאים לכתוב תסריט לסרט על הקורות אתכם בקפאון המפשיר הזה…
      הוא בטוח היה מיוחד ועם אווירה מיוחדת כמו שמצטיירים החיים שלכם.
      שמרו על עצמכם ועל הגורים

      ריבי

להשאיר תגובה

